-Τι είναι η Εγκεφαλική δυσλειτουργία.
Η σοβαρότερη μορφή διαταραχών επικοινωνίας στο παιδί.
-Από τι χαρακτηρίζεται
Διαταραχές στην επικοινωνία
α) Λεκτική
β) Μη λεκτική
– Δυσκολία στις κοινωνικές συναναστροφές.
– Δυσκολία στο παιχνίδι και σοβαρές διαταραχές συμπεριφοράς.
– Κινητικές δυσκολίες και διαταραχές στην επεξεργασία των αισθητηριακών ερεθισμάτων.
-πρώιμες ενδείξεις :
>1 έτος :
Οι γονείς συχνά παρατηρούν :
- φευγαλέο βλέμμα
- παράδοξες απαιτήσεις σε ακουστικά και οπτικά ερεθίσματα
- διαταραγμένη προσοχή ή υπερκινητικότητα
- αφύσικες κραυγές ή κλάμματα
- διαταραχές ύπνου
- καθυστέρηση ομιλίας ή παράξενη ομιλία
>από 18 μήνες CHAT (Checklist for Autism in Toddiers)
ένα εργαλείο ανίχνευσης διαταραχών της εξέλιξης που βασίζεται στην παρατήρηση της συμπεριφοράς πχ.
1) κάνε όπως-μίμηση
2) χρήση δείκτη
3) έλεγχος προσοχής
4) έλεγχος κοινωνικών ενδιαφερόντων και παιχνιδιού
-αιτίες
Πολυπαραγοντική νόσος (βιολογικοί, γενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες).
-πότε εκδηλώνεται
Εμφανίζεται στους πρώτους 30 μήνες της ζωής.
-συχνότητα
Μεγάλη συχνότητα 2: 1000 (αμιγής)
6: 1000 (με άλλα σύνδρομα ή παθήσεις).
-προλαμβάνεται
Όχι
-θεραπεύεται
Όχι
–πώς αντιμετωπίζεται
· Φαρμακευτικά (μόνο συμπτωματικά και κατά το δυνατόν όχι για μακρά διαστήματα διότι προκαλούνται παρενέργειες).
· Με διατροφικά πρόσθετα, διατροφικές δίαιτες.
· Ψυχοθεραπευτικά.
. Εκπαιδευτικά με εξατομικευμένα προγράμματα και
. Με την συμμετοχή των γονέων.
-τι μπορούμε να επιτύχουμε
– Ανάπτυξη της Επικοινωνίας.
– Ανάπτυξη δεξιοτήτων κινητικών, κοινωνικών, γνωστικών.
– Αξιοποίηση δυνατοτήτων σε δημιουργικά εργαστήρια.
– Αυτοεξυπηρέτηση.
– Αυτονομία για ένταξη σε δομές υποστηριζόμενης διαβίωσης.
– Κοινωνικοποίηση.
– Βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων με Αυτισμό και των οικογενειών τους.